Leta i den här bloggen

lördag 14 september 2013

Tokig på TV

Man ska inte se på TV. Man blir ju bara galen. 

Igår vrängde de ihop Cheech and Chong att debattera om än det ena och än det andra i Aktuellt. Är det här intressant? Jag menar... ingenting blir ju sagt, det är själva debatten de vill åt. Att folk hetsar upp sig, tycker olika och pratar i mun på varandra. 

Vad är det för syfte undrar jag att höra två människor prata samtidigt? De blir stressade och får inte fram orden, programledaren avbryter och ställer en helt irrelevant fråga mitt i en mening. Nej det här går bort tycker jag. Låt de prata en och en då istället så NÅNTING blir sagt. 

Debatt

Sen är det fyran alltså. Fyran sport, fyran film, fyran X L, vanliga fyran, sjuan (!), fyra fakta och fyra jävulen. De har fulla apor som textar programmen. Fel fel och dubbelfel hela tiden. De säger en sak och det står en annan. Jag kan få betalt för att texta programmen åt dem. Hur får man sådana där jobb? Genom att supa sig full, sätta på sig en hög hatt och hålla tummarna?


Ivar von Flinthjärta


Och nu är det så man skäms. De har lurat hit Trinny och Susannah igen, för att styla om "kändis-Sverige". Ja jag skulle nog säga att de ska styla om forna medarbetare på fyran. Vilken skoj. Jag skulle gärna sett dem styla om Bard eller Legomössan i Idol - juryn men tji fick jag. 
Och frågeprogram, samkvämsprogram med tugg i köket, på öar eller i så mycket sämre vinkällare professional med stenväggar. 

Det är ju SAMMA FOLK!

Plura, Timell och Svarte Petter. Laleh, Borstis och Ivar von Flinthjärta. Engbergskan och Lindarw, Kloker Toker Focker, Messerschmidt och Vampire. 


Nej det enda raka är att dra på gamla 8 - bit Zelda och försöka vränga sig igenom nionde slottet utan karta. 

Fy fan för TV.