Leta i den här bloggen

torsdag 5 september 2013

Arga psykdoktorn

Ja det var bara mössan som fattades. 



Om du har spenderat en dryg (!) timme hos en 74 -årig psykiatriläkare som meddelade sin avgång redan innan min ingång, som drog hela Sveriges psykiatriska historia från så kallade idiothem till insulinbehövande patienter under första världskriget till Göteborgs grundande och doktorsavhandlingar och dess betydelse... som förordade ECT behandling, beskrev serotoninnivåernas inverkan på tyngd och trötthet i kroppen utöver depression och ångest, ja då vet du vad jag pratar om.

Annars kan jag säga att det var en omtumlande upplevelse. En person som var så smart så att hon framstod som galen. Och varför ska man gå till en läkare som inte kan följa upp? Hon förkastade den svenska psykiatrin. Tyckte det var åt helvete. 

Jag kan bara hålla med. Det behövs en arg psykdoktor. Hade jag haft en sådan med mig genom åren så hade han haft att göra.