Leta i den här bloggen

fredag 22 juni 2012

Krimskrams

Det finns en längtan efter blommor, björklöv, folkdräkt och annat krimskrams en dag som denna men jag behöver bara höra en ylande dragspel i fjärran och beskåda gänget från "Wrong turn" för att ångra all social samvaro. 




Ibland kommer det nån ljuspunkt i att ge sig ut bland pöbeln och det är om man träffar gamla klasskamrater eller sådana som man VILL prata med. Annars... BAH!


Pluto och jag har ju "firat" midsommar i Mora ett antal gånger och det måste jag säga är bland det mest värdelösa tilltag man kan företa sig. Byfolket drar motvilligt till ett vägkors, reser en stång under ett evigt fiolgnidande tills strängarna tar eld och sen går alla hem. 
Skitbra.


Förresten kan jag dela av mig av ett eminent tips som jag läste i en veckotidning (tantvarning men jag är 100 år). "Om ditt plagg har tappat en knapp - sy i den med dubbel sytråd så sitter den som BERGET". Inte dåligt, inte nog med att den sitter fast utan den sitter som berget.
Jag hade aldrig kunnat räkna ut det där själv. Jag hade eldat upp plagget eller rest runt för att hitta ett gäng nya knappar som jag sen skulle ha tejpat fast. Eller också, helt naturligt, släpat plagget efter cykeln. 
Gubben och Laban

Idag fyller Gubben 63 år. Jag fick instruktioner tidigare i veckan att jag inte fick köpa nåt. 
Nähä. Då gör jag väl inte det då.