Leta i den här bloggen

torsdag 28 juni 2012

Doktor Ozzy


Försiktighet anbefalles

"Bäste doktor Ozzy: Min fru har anmält vår son till fotbollsträning, pianolektioner och yoga. Han är två år gammal. Är detta vanvett?"

"Det låter som han är redo att bli premiärminister. Jag menar, hur gammal är James Cameron egentligen - fyra och ett halvt? Men allvarligt talat, mitt råd skulle vara att låta ungen vara ifred. Köp en cowboydräkt till honom. Ge honom nåt jävla Lego. Det är din fru som borde anmäla sig till nån terapi."

Ja det här var ett utdrag ur boken som ska bli min vän nu några dagar. Jag ska bärga mig så att jag inte läser ut den för fort.

Det gick bra hos psykologen. Jag satt och flabbade som nån jävla galning (!). Jag kommenterade det själv och hon replikerade: "Ja men jag ser att du är ledsen på ögonen."

Hon är bra.

Det gick bra att prata med läkaren ock trots lite tjorv i början. 

Jag blir galen på att så fort det ska pratas mediciner så är det tabu med vissa sorter medan antidepressiva jävlar kan man få bada i om man vill. BAH! Jag sa att man måste väl kunna prata öppet om medicin utan att det ska vara nån slags aja baja pekfinger över allting. 

Ja ja.