Leta i den här bloggen

tisdag 26 juni 2012

Byggmaterial

Ni kanske minns den där kakan jag skulle baka till Plutos födelsedag? Det blev aldrig av och sen skulle jag baka den till pappas födelsedag... ja det gjorde jag faktiskt. 


Nu har jag slängt den. 


En spånskiva med hallon och vitchoklad. 




Anja Pärson har kommit ut. Debatten har gått mig förbi men jag är inte dummare än att jag förstod det ändå. 
Det jag tycker är intressant är att när hon kommer in på ämnet i sitt "Sommar"-program så blir hennes dialekt bredare. Då kommer målet fram. 
För mig får hon vara tillsammans med vem hon vill. Jag fattar inte vad folks privatliv ska ha att göra med vad de gör i övrigt .


Att stå upp för sin person och den man är är påfallande och förvånansvärt svårt även i dessa dagar. 


Det finns alltid nån som finner nåt nöje eller skadeglädje i att frossa i andras olycka eller lycka för den delen. 


Låt folk vara för fan.