Leta i den här bloggen

tisdag 4 februari 2014

Fem fysiska attribut

Dag 1: Lista fem udda skills du aldrig trodde att du skulle skaffa dig.
Dag 2: Lista fem fysiska attribut du alltid faller för hos en tänkbar partner.
Dag 3: Visa fem foton du först tyckte var misslyckade men som du sedan börjat gilla ändå.
Dag 4: Berätta om fem tillfällen i livet då du varit riktigt illa ute men klarat dig oskadd.
Dag 5: Avslöja fem fördomar eller klargör fem åsikter du annars inte är så öppen med.

För den som gillar listor så kommer här de fem fysiska attributen. Eftersom jag har Pluto så ser jag inte andra karlar. Alltså jag ser dem inte. Jag vet inte om jag är ovanlig i den bemärkelsen men de blev människor som vilka som helst i samma ögonblick som det blev Pluto och jag. Klart jag SER dem men inte på det sättet.

Och det är väl så att om man har allt det man vill ha så söker man inget annat. Men jag kan berätta vilka fem fysiska attribut jag fastnade för hos Pluto och som är viktiga för mig. 

Ögonen. 
Och inte bara hur de ser ut, utan vad blicken säger. Det jag såg i hans ögon för sju år sen visade sig stämma till punkt och pricka.  

Kroppsvinklar/ekvationer
Åsa märkte ut axlar/nacke - ekvationen. Det här stämmer. Om det var någon som såg John Cleese's dokumentär om hur vi definierar skönhet så spelade matematiken en stor roll. Det fanns en matematisk mall de satte över olika fotomodeller och fotbollsstjärnors ansikten och tänk att den stämde på varenda en. 
Det finns, och det här är högst ovetenskapligt, ett förhållande mellan käklinje, ögonbryn, näsa och öra som bara måste stämma för mig. Likaså vinkeln vid handleden och underarmen. Samma vid underben från knä't och där foten börjar. Det är oförklarligt men sant. 

Självförtroende/jävlaranamma
Det här är ju inget fysiskt attribut men det syns naturligtvis i kroppsspråket vad man har för självförtroende. Jag menar inte gå att bryta utan mer skickligheten och säkerheten i vissa saker som personen gör. Pluto är till exempel en duktig skytt, otroligt pricksäker och stadig på näven. Han backar inte heller när det gäller. Det går jag igång på. 

Skägg och mustasch
Hellre med eller utan säger jag.

Huvudbonad
En snygg hatt, keps eller mössa eller varför inte en piratduk. Det är något magiskt med att ha en snygg huvudbonad. Pluto har alltid keps till exempel. Men det gäller inte vem som helst det här. Det finns inget som helst magiskt i om t ex Reinplåt skulle ha en clownhatt. Det skulle bara vara naturligt. 



Ja, okej, det beror lite på huvudbonaden också.