Leta i den här bloggen

lördag 25 februari 2012

Mardrömmarnas natt



Mycket typiskt när man FÅR sova och ska kunna slappna av, då kommer läskigheterna på rad. 


Mardrömmar from Hell och så vakna var 45:e minut. Jag trodde inte att det var sant när jag vaknade halv två och sen kvart över två igen. 


Så nu är man lagom seg och oäven på lörda'n. 


Jag är som en 90-åring. Ryggen klämmer ner i benen och handleden är av, musklerna värker i hela kropphelvetet och det känns som att alla leder har fastnat. 


Kommer ni ihåg när mjölkförpackningarna hade snögubbar på sig? I alla fall här i Dalarna så var det snögubbar kring jul på mjölk-kartongerna. 


Ljusblå gubbar på lättmjölken. 


Sen fanns det alltid nåt att läsa på kartongen så man satt och dumglodde på texten på morgonkulan, grusig i ögona'. 


BAH, jag får panik sådana här lördagar, man ska passa på att ha lördag och så kryper det i mig som sju svin. 


Det kommer att sluta med att jag rusar ut vrålandes. 


Just ja, ryggjäveln.