Leta i den här bloggen

måndag 13 september 2010

Kvällsglam (!)


Ja inte har den här dagen varit så bra som igår inte. Nerver och trötthet men likfan så har jag både ridit och gått en promenad med Den loostigaste.
Nu ikväll så har storasyster Mimmi och jag hämtat betfor i kvarnen och jag glammar till det med lite ”Chill out” som FORTFARANDE inte är slut än. Lådjävel…


Bilden: John Bauer-granar vid kvaren.

Jag läste idag att någon tyckte att så länge man röstade rätt för sig själv så har man röstat rätt. Jag vet inte det jag. Man lever ju inte ensam i ett samhälle. Man måste väl ändå rösta fram ett samhällsklimat som värnar om ALLA, inte bara en själv.
Alla kan ju bli sjuka och arbetslösa! Och även om man har ett VD-jobb med tidernas privata sjukförsäkring så måste man ju tänka på de som inte har råd att teckna en sådan. 

Eller?



Bilden: Himlen (nää undejorden) när vi kom hem.

Jag undrar ändå om det är så att folk (!) verkligen måste få skåda botten av helvetesgropen innan de inser att det är på väg åt fel håll. Med andra ord – jag befarar fyra år till av galenskap. Liksom i USA så måste det går RIKTIGT åt helvete innan det syns för ALLA eller åtminstone de flesta att ”det här var inte så jävla bra.”

Ja vi får se… tyvärr.