Leta i den här bloggen

tisdag 28 september 2010

En SÅ'N typ av dag...




Det är en SÅ’N typ av dag
när Jävulens lag
ligger tung som den blötaste filt

Glömmer allt
tappar allt
kaffe, mjölk och juice utspillt

*

Lagar i mitt kök
glömde en lök
och krossad jävla tomat

Drog till affär’n
för fulla järn
Trött och desperat

*

En lastbil på min halva
jag bromsar och svär en salva
fick jag köra i terräng

För att han vackert skar
kurvan snar
kunde var’t min sista vänstersväng

*

Gubben dyker upp
synas under lupp
av min näsa lukten van

Skulle till sta’n
säkert till sin ”kran”
Till kvällen full och dan.

*

Pluto till jobb
ensam på min kobb
har jag hela stallet kvar

Ingen ved inne
städning, katt, oro i sinne
livet alla krafter tar

*

Klippt gräs, gjort Plutolåda
snabbt och dumt till dagar båda
för i morgon finns ingen tid

Ska till vuxenpsyk
och prata Volapyk
spela snäll och blid

*

Eftermiddagsskräck
ska jagas väck
av göromål professional

Torka kattskit och innanfönster
Frysa lasagnebit i fina mönster
Vandra runt i blåsten kall.