Leta i den här bloggen

tisdag 1 januari 2013

Nervös

Igår och fortfarande idag var/är det nervöst. 

Jag tycker inte om sådana här dagar som igår när folk löper amok mer än vanligt. Skriker och lever sta mitt i natten. Vilka överdrifter... 2012 till 2013... det var ju inte millennieskifte direkt, ändå gick folk på ungefär som att det gällde jävulen. 

Dessutom är vattnet borta sen igår och då blir jag också nervös. Igår blev jag helt ur slag. Kunde inte slappna av alls utan fick nervspel som satte sig på magen. Och jag som hade gjord både pannacotta och allt möjligt.

Och ni kan ju gissa  hur roligt det är med en krånglande mage och inget vatten. Bara det ökar på nervositeten ännu mer. 

Men i övrigt känner jag en lättnad. Vi har tagit oss över den mörkaste tröskeln och kan nu bara sakta rulla utför vårsluttningen. November och december fram mot jul är skitdrygt tycker jag. Nu kan det bara bli bättre.