Leta i den här bloggen

måndag 16 maj 2016

Gilla olika

Det här med att "gilla olika" är knepigt. 

Jag har den senaste tiden aktivt bevandrat mig i information som kommer bland annat både från Sverigedemokraterna, Moderaterna, Liberalerna och ett antal amerikanska och Australiensiska medier. 

Jag har även delat några klipp från dessa källor som jag vet är riktiga. Det är alltså inga påhitt - det är fakta. 

För mig spelar det då ingen roll vem som delar eller förmedlar denna fakta utan för mig är det viktigast att det som är sant KOMMER FRAM!

Om man är förblindad av en frisyr, järnrör eller annat trams så kan man stanna i den bubblan. Men jag vill vidga mitt vetande och sprida fakta. 

Vi kan ta tjuren vid hornen direkt. Sverigedemokraterna. Det är som en bit gödande kol för vissa. En ögonbindel eller öronproppar som hindrar vederbörande att se,  lyssna och bedöma. 

Men man får ta russinen ur kakan. Jag som har mina ideologier i vänsterpartiet kan inte undgå att se att det på personplanet har utvecklats något slags rött skynke som fladdrar framför all fakta som framställs. Vem som än kommer med den. 






Jag lyssnar på vad som sägs - kollar upp det och tycker jag olika, ja då säger jag det, tycker jag lika - då säger jag det. 

Jag låter mig inte hindras av moralkakor, politisk korrekthet - vad nu det är. Det som framstående komiker kallar: "Politisk korrekthet börjar som en halv anständig tanke men som slutar i absolut katastrof och ett dödande av en demokratisk diskussion". 

I nuläget tycker jag att förra regeringen och sittande totalt underminerat all form av förtroende. Den människosyn som alliansen spred med sitt misstänkliggörande och utförsäkrande av sjuka var långt värre än något annat i modern tid. 

Nuvarande regering som jag hoppades mycket på har fallit så platt som en pannkaksjävel möjligen kan göra. Inkompetens, olagligheter, språkliga grodor och en dumhet som jag sällan skådat. 

Så det är dags att vi kastar den här moralkakan åt helvete och börjar prata demokratiskt över partigränserna om de problem och de lösningar som är reella. 

Uppfattning är verklighet och upplever folk otrygghet så gör de. Det går inte att pekfingra bort!