Leta i den här bloggen

fredag 6 december 2013

Jävulens julspecial

Välkommen till Hin Håles frågespalt. Här kan du fråga om allt men räkna inte med att svaren faller dig i smaken. Här är det jag som bestämmer! Också. 




Käre Hin Håle
Jag fattar inte att det blir vinter i år igen. Vafan? Snö igen liksom... det var ju bara ett år sen sist. Eller ja, inte ens det. Jag har ju nyss bytt till sommardäck och vrängt av mig baddräkten. Om jag bemödar mig med att byta nu så står det väl inte på förrän det blir varmare igen?
Förvirrad.

Bästa "Förvirrad"
Du har ingen aning om hur varmt det KAN bli. Men byt du bara. Om du sen kommer gående på stranden med skoteroverall och dubbfria Hakkapelitta under armen så kan du alltid säga att du är tidigt ute/alternativt bantar. Men ta ur fälgarna om du ska guppa på vågorna. 
Hin Håle



En fråga bara
Varför kan folk inte prata längre? Inte kan de skriva heller. Beasås, messa istället för sms:a, och allt som är helt oacceptabelt t ex krig och andra fruktansvärda saker kokar man ned i politiska och officiella sammanhang till "inte okej". Kommer vi att simplifiera allting så till den milda grad så att vi bara kommer att ha en bild på en smartphone i alfabetsboken, kommunicera enbart med digitala medel och börja slåss med klubbor igen om vi händelsevis råka umgås i typ sociala sammanhang? 
Ur led är tiden

Bästa "En fråga bara"
Du kan ju inte heller skriva. Det där var inte bara en fråga. Om du ska komma med nånting så får du uttrycka dig bättre annars orkar jag inte ta dig på allvar. Vad är din poäng? Att mänskligheten passerat sin peak (ha ha) och är på väg till neandertalarnas tid igen? Det har jag vetat länge. Vänta du, snart går du barfota i din grotta och önskar att du lyssnat på Ernst när han visade hur man band en matta av granris och färska vidjor. 
Hin Håle



Ärade Hålman
Jag ska tydligen köpa julklappar till en massa oknytt som jag inte alls har med att skaffa egentligen. Det förväntas säkert ligga bra jävla långt över min budget dessutom vilken inte tillåter utsvävningar värre än en talgboll eller ett nät med mandariner (satsumas, nektariner eller vafan det är). Vad ska jag göra? Sno grejerna eller hävda sinnessjukdom? Om jag köper upp pengarna på julklappar nu så kommer jag att få leva på hårdbrö' och nudlar och betala räkningarna med delar av min kompost. 
Rådvill

Bästa "Rådvill"
Hårdbrö' och nudlar är väl gott? Skämt åsido julklappar är ett jävulens påfund (moahahaha). Ge fan i det där. Säg att du går efter en yttergalaktisk kalender som följer en avlägsen ond tvilling till planeten jorden. Den snurrar dock så fort så ett dygn är åtta minuter och allt smälter ner på en hundradel innan allt kolliderar med den stjärna planeten surrar runt. Försök tänka på julklappar när du har flytande sten och järn i vardagsrummet. Nejdujävel, var man är sin egen traditionsmånglare och vill folk välla ut tusenlappar på skit så låt dem göra det. Man kan ju inte knarka bara för att "alla andra" gör det. Nog för att det har sina poänger ibland. 
Hin Håle