Leta i den här bloggen

tisdag 26 februari 2013

Börja om från botten

Om man verkligen ska lyssna till sig själv så kanske man verkligen ska göra det och inte bara säga att man ska göra det. 


"ÖH! Jag är din kropp. Ska du ta det lugnt nån jävla gång eller ska jag få lov att värka hål nånstans för att du ska begripa att det inte håller att slita jävulen blålila varje dag?! Fatta att ryggen håller på att gå av, lederna tagit stryk, nackjäveln är ur led och musklerna ska vi inte ens tala om. Hårda, ömma och stela... och du jag har en annan som vill snacka med dig också, vänta...

...ÖÖHHH det här är din hjärna! Hör du på?! Bäst för dig din ignoranta fårskalle. Hur många skräckattacker i veckan ska du ha innan du inser att det kanske är lite väl mycket åt mig här uppe?! Tycker du att det är roligt att sitta på skithuset mitt i natten va? Kroppen ger mig fan för det och det är DU din jäkel som sätter oss där allihop. Kan du lägga av nån gång? Återhämtning vet du vad det är? Nej jag trodde väl det. Stress stress stress, till och med på de så kallade vilodagarna så är det nån stress som ligger på och mal. Jag borde göra det, jag ska nog göra det och blaa blaa. VILA din dummerjöns om du inte vill brinna slut fortare än ett tomtebloss doppat i bensin i en kremeringsugn. ÄH!"


Idag har jag ryktat ena sidan och framänden på två hästar. Sen fick jag lägga mig i soffan. Sa jag att jag gick upp 10.15 idag? Jag börjar ligga av mig.