Leta i den här bloggen

lördag 27 oktober 2012

Späck

Kan man spruta botox i käkmusklerna för att sluta skära tänder om nätterna? 

Klart man kan, det är väl en annan sak om det hjälper. Eller gör åt. Men bevare mig väl för att end up som di där plastansiktena man kan se på katodstråleapparaterna de visade på världsutställningarna. TV heter det visst. Huvva.

Mardrömmarnas tid är här och snart är det fullmåne. Det susar hemskt i grantopparne och jag gör det jag kan för att hålla skräcken på avstånd.

Det går dåligt. 


Förresten tycker jag att affärerna inte skulle ta betalt för späck man köper till fåglarna. Det skulle de väl GE bort. Snålt. 

Vi var på kvasar-Ica igår. Som för att liksom boosta fredagsmyset (!). För det första hade jag sån vansinnig magkatarr så jag kunde knappt gå. Jävlar vad ont det gjorde. Och sved. 

Sen har jag svulstat ut så inga byxor går ihop längre så när jag pressade in mig i de enda rena och skapliga jeansen jag har så tryckte de på den onda magen PLUS pissblåsan så jag var konstant pinknödig också. 

Det här är alltså två av de värsta skittillstånd jag kan tänka mig. Katarr och pissnödig. 

Och de flesta vet väl hur affärerna ser ut på fredagar? Toppa det med idiotmusik i högtalarna så har vi psykosläge nånstans vid mjölken.

Folk som går i ultrarapid mitt i gången och blockerar tre hyllor med en vagn, folk som går fram till kyldisken och öppnar dörren och SEN funderar vad de ska ha... jag blir galen. 

Nej handla ska man göra i ottan på tisdagar. Men då är inte jag uppe. 

Äh.