Leta i den här bloggen

onsdag 6 oktober 2010

Gud vare spån och mulet väder


Bilden: Vad man än gör så har man några katter i knä’t. 

Ja jag har ringt till det mobila teamet. De åkte ut och ringde upp mig och meddelade att gubben var ”förkyld”. 

Jag skrattade högt rakt ut. Förkyld…

Han vägrade även att åka till avgiftningen. 

Då sa jag; ”Om han nu är i ett sådant här uselt skick där han uppenbarligen är en fara för sig själv och vägrar vård – är inte det själva grundkriterierna för ett LVM?!”

Då blev det tyst i luren och hon skule be sin chef ringa upp. 

Och chefen ringde upp. Jag frågade hur länge en människa får hålla på utan att samhället griper in. Hur många ambulans- och avgiftningsvändor ska vi ha?

Hon ska ringa upp efter att ha pratat med SIN chef. 

I väntan på det ska jag äta kokägg och tacka mina hjälpare för att de hörde min bön igår kväll. 

Spånet var slut nämligen och vi skulle ha varit tvungna att åka med släpkärra och plastsäckar till kvarnen och skottat med mina jävla armbågar och Plutos huvud som varit en sprängdeg sen igår kväll. 

Då ringer Savantas (kvarngubben) och frågar om han kan komma för spånvagnen är full. 

Tack tack tack och tack för tacket!


Bilden: Ludden, allas vår vän Korv och de två Bandidos.